woensdag 26 januari 2011

Jet de Bussy-penning uitgereikt

Cees van der Veur en Marjan Brouwers zijn de afgelopen jaren steunpilaren geweest in de afdeling en de regio. Op dit moment zijn beide nog steeds de kern van het regiobestuur, maar beide hebben ook aangegeven na de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart 2011 het stokje te willen overdragen. Daarom heeft afdeling Groningen een voordracht gedaan bij het Landelijk bestuur voor de Jet De Bussy-penning.
De Jet de Bussy-penning wordt uitgereikt aan lokaal en regionaal actieve leden. Op de Nacht van de Democratie is deze penning aan hen beiden uitgereikt.

Wie was Jet de Bussy?

Jet de Bussy was meer dan 25 jaar de organisatorische drijfkracht achter D66-Amsterdam. Zij heeft zich jarenlang ingezet voor allerlei hand- en spandiensten. Of het plakken van campagneposters betrof, of het tellen van stemmen voor de diverse verkiezingen De Bussy was initiator.

Marjan is sinds 2005/2006 zeer actief geweest. Eerst als campagnecoördinator, later als afdelingssecretaris, waarbij ze het gezicht was van het bestuur.

Marjan is een warme persoonlijkheid, erg toegankelijk en is verantwoordelijk dat menig oud en nieuw lid ook actief lid werden. Met al haar enthousiasme waren gekke ideeën altijd aan haar besteed. Of dat nou betekende dat er midden in de nacht posters geplakt moesten worden of dat in een bijna onmenselijk kort tijd flyers opgesteld en gedrukt moesten worden. Marjan pakte het op.

Cees is al jarenlang actief. Met bevlogenheid, creativiteit en heel veel enthousiasme. Cees bracht vaak de creatieve plannen in. Waar Marjan was het gezicht was van de afdeling, Cees het hart. In eerste instantie als combinatievoorzitter Stad & Regio en later als Regiovoorzitter.

Voor zowel Marjan als Cees geld dat zij juist toen het minder in de afdeling en de partij ging, hun energie en betrokkenheid hebben ingezet om in eerste instantie de afdeling bij elkaar te houden en in tweede instantie de afdeling weer te laten bloeien. En dat is zeer goed gelukt. Een mooi bewijs daarvan is de enorme groep aanmeldingen voor de komende Provinciale Statenverkiezingen. Met een kleine 30 verkiesbare kandidaten van hoog niveau doet de relatief kleine regio Groningen niet onder voor de rest van Nederland.
Cees en Marjan, namens alle leden: hartelijk dank voor al jullie inzet en betrokkenheid. We hopen zo nu en dan nog even van jullie wijsheid gebruik te mogen maken…