woensdag 13 april 2011

D66 doet mee!

Woensdagmiddag heeft de Provincie Groningen een nieuw bestuur gekregen. Het paarsplus college, bestaande uit de PvdA, VVD, D66 en Groenlinks wat zich vorige week maandag presenteerde, is vandaag in de statenvergadering beëdigd.

Na jaren van afwezigheid in het college van gedeputeerde staten levert D66 met Piet de Vey Mestdagh voor de derde maal sinds de oprichting van de partij een gedeputeerde in de Provincie Groningen. De komende vier jaar gaat de Vey Mestdagh zich volgens eigen zeggen bezig houden met "een echte D66 portefeuille". Internationalisering, cultuur, sport, energiebesparing en bestuurlijke organisatie zijn de belangrijkste taken van de D66 voorman, die na acht jaar oppositie te hebben gevoerd nu in de coalitie plaatsneemt.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Door de deelname van D66 aan het college zal Paula Benjamins het fractievoorzitterschap op zich nemen. Zij zal samen met Tim Zwertbroek (vicefractievoorzitter) en Nelleke de Graaf (fractiesecretaris) de komende jaren D66 vertegenwoordigen in de Provinciale Staten