woensdag 25 mei 2011

Statenvergadering 23 mei

D66 achtte het niet bewezen dat er rond het project Meerstad nieuwe feiten naar boven zijn gekomen. Onder andere op basis van dit argument stemde de Statenfractie tegen een motie van de oppositie die op riep tot een parlementair onderzoek naar dit grote bouwproject aan de oostzijde van de stad. "D66 is een absoluut voorstander van een open en transparante overheid" opende Paula Benjamins haar betoog tijdens de Statenvergadering van 23 mei, "D66 is vóór een parlementaire enquête áls daar goede gronden voor zijn. Met de huidige informatie die wij hebben kunnen inzien zijn er volgens D66 geen nieuwe feiten ontdekt ten opzichte van 2006". <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Bij de beeldvorming die nu rond Meerstad ontstaat zijn de Gemeente Slochteren, de Gemeente Groningen en natuurlijk Meerstad zelf niet gebaad. D66 zet de toekomst van dit project voorop en wacht daarom met belangstelling op de presentatie van de GREX2011, met daarin solide aanpassingen.