woensdag 18 maart 2015

Verkiezingsprogramma D66 Provincie Groningen

Tijdens de Provinciale Statenverkiezing van 18 maart 2015 heeft D66 ongeveer 10% van de stemmen behaald. Hierdoor zal D66 de komende periode vier zetels in de Provinciale Staten innemen. Omdat D66 ook in de coalitie zit, hebben we tevens een D66-Gedeputeerde. Samen gaan wij de komende vier jaar werken aan onze mooie provincie.

Meer banen, minder lasten, beter onderwijs
D66 wil vooruit met ons land. Ruim 600.000 mensen zitten zonder baan. De belastingen zijn in twintig jaar niet zo hoog geweest. De scholen van onze kinderen moeten beter. Stilzitten is geen optie. Wij branden van ambitie om voor u het verschil te maken. Steun ons. Wij maken werk van meer banen, minder lasten en beter onderwijs.

Investeren in Nederland
Provincies moeten aan de slag om Nederland duurzaam te versterken. Er ligt veel geld op de plank. D66 wil in Groningen investeren. In de regionale economie, in nieuwe groei en banen, en in natuur en cultuur in úw omgeving. Zo zet D66 in Groningen in op:
•Veilige energie: de gaskraan moet verder dicht. Duurzame energie moet de ruimte krijgen.
•Banen: door MKB’ers en ZZP’ers meer kansen te bieden om te investeren in innovatie. Overal in Groningen snel internet.
•Voorzieningen als scholen en bibliotheken hoogwaardig en bereikbaar houden. Door samenwerking met inwoners en investeringen in wegen en openbaar vervoer.

Bedankt voor uw vertrouwen
Dankzij uw stem kunnen wij de komende vier jaar aan de slag. Onze dank daarvoor! Wat onze plannen zijn kunt u lezen in het verkiezingsprogramma en het coalitieakkoord.

Het verkiezingsprogramma is hier te vinden.
Het coalitieakkoord is hier te vinden.