zaterdag 10 oktober 2015

Gedeputeerde loopt mee met 4 Mijl van Groningen

Morgen (11 oktober 2015) is het zover: de 4 mijl van Groningen gaat weer van start. Uiteraard is D66 ook van de partij. In de stad Groningen lopen zes sportieve D66’ers mee en vanuit de Provinciale Staten is gedeputeerde Fleur Gräper – van Koolwijk van de partij. De 4 mijl van Groningen is sinds 1987 een jaarlijks terugkerend evenement dat op de tweede zondag van oktober wordt gehouden. Inmiddels is het hardloopevenement uitgegroeid tot een van de grootste sportevenementen van Nederland.

D66 vindt sport en bewegen enorm belangrijk en doet daarom graag mee aan de 4 Mijl van Groningen. Fleur Gräper – van Koolwijk loopt als D66-gedeputeerde mee. Niet alleen vanuit sportief oogpunt, maar vooral ook om aandacht te vragen voor het Jeugdsportfonds. Dit goede doel zet zich namelijk in om sportkansen te creëren voor kinderen van 4 tot 18 jaar, waarvan het gezin de financiële middelen niet heeft om een lidmaatschap bij een sportvereniging aan te schaffen.

Fleur Gräper – van Koolwijk: “Waar voor mij en mijn kinderen sporten heel gewoon is, geldt dit lang niet voor alle kinderen in Groningen. En dit terwijl sporten niet alleen gezond is, maar bovendien kinderen zelfvertrouwen geeft en de kans verkleint dat ze buiten de boot vallen.”

Steun onze gedeputeerde door te doneren via de website van de 4 mijl of morgen via een collectebus. Ook als supporter is iedereen van harte welkom in Groningen. Na afloop vieren we de sportieve prestaties van al onze D66-hardlopers met een borrel bij café De Sigaar (vanaf 14.00).