vrijdag 19 februari 2016

Snel internet in de provincie Groningen

Het College van Gedeputeerde Staten wil in 2018 snel internet gerealiseerd hebben in de gehele provincie Groningen. Dat blijkt uit antwoord op schriftelijke vragen van de D66-statenfractie.

D66-Statenlid Geert Kamminga onderschrijft de ambitie, maar blijft kritisch: ‘Het zou geweldig zijn als snel internet in 2018 gerealiseerd is. Het blijft echter nog vaag hoe de provincie dit wil bereiken. Daarom zal de D66-statenfractie de komende maanden en jaren kritisch blijven op het proces om tot provinciebreed breedband te komen.’

Volgens D66 is internet cruciaal voor de leefbaarheid en het vestigingsklimaat in de provincie Groningen. Geert Kamminga: ‘Voor bedrijven, landbouwers en inwoners is internet van groot belang. Innovatieve zorg vindt plaats via IPads, boeren beheren hun land en vee via handige apps en op scholen leren kinderen via E-learning. Wij zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat Gedeputeerde Staten haar ambitie waarmaakt.’