woensdag 29 juni 2016

Statenlid Tim Zwertbroek wint Klare Taal Bokaal

Fractievoorzitter Tim Zwertbroek heeft de provinciale Klare Taal Bokaal gewonnen tijdens de Algemene Beschouwingen van Provinciale Staten op woensdag 29 juni. De jury, bestaande uit jongeren van het Trendteam van de provincie Groningen, was van mening dat hij het meest begrijpelijk sprak tijdens de Statenvergadering. De Klare Taal Bokaal werd vorig jaar voor het eerst uitgereikt.

Criteria
De jury, bestaande uit Miranda Bots, Cornalie Barlagen, Moniek Veen en Jeannette Jansen, beoordeelden de Statenleden vanaf de publieke tribune en keken daarbij naar het gebruik van lange zinnen, vage praatjes, moeilijke woorden en de interactie van Statenleden met het publiek. Het betoog van Tim Zwertbroek werd door de jongeren als beste beoordeeld.

Groot compliment
Tim Zwertbroek is trots dat hij deze prijs in ontvangst mocht nemen: ‘Ik zie het als een groot compliment en eer dat een jongerenjury mij heeft verkozen tot winnaar van de Klare Taal Bokaal. Waardering voor het werk wat je als volksvertegenwoordiger doet. Maar ook een goede reminder voor wie wij het werk doen: de inwoners én de toekomst van de provincie Groningen.’

Algemene beschouwingen
De algemene beschouwingen vinden jaarlijks eind juni plaats en zijn een belangrijk moment voor Provinciale Staten. Tijdens deze vergadering debatteren Provinciale Staten en het college van Gedeputeerde Staten over het beleid van de komende jaren. Dat gebeurt op basis van de voorjaarsnota.

De woordvoering van Tim Zwertbroek is op onze website terug te lezen.