maandag 22 augustus 2016

Steun Geert met Groningen Swim Challenge

Komende zaterdag, 27 augustus 2016, vindt de derde editie van de Groningen Swim Challenge plaats. Statenlid Geert Kamminga doet weer mee. Dwars door het Reitdiep, dus met een recht een uitdaging te noemen. En natuurlijk steunen wij zijn sportieve prestatie!

Sinds 2014 organiseert de stichting Groningen Swim Challenge (GSC) elk jaar een zwemestafette van Zoutkamp naar Groningen. Onder begeleiding van boten met vrijwilligers, coaches en schippers zullen honderd deelnemers in estafettevorm de ruim 33 kilometer tot de Oosterhaven in Groningen zwemmend volbrengen. In praktijk zwemt iedere zwemmer ongeveer acht kilometer.

De Swim Challenge van 2016 zal de grootste en meest diverse editie van de Swim Challenge tot nu toe worden. Naast de estafette zwemtocht van Zoutkamp naar de binnenstad van Groningen, worden er twee nieuwe evenementen aan het programma toegevoegd. Met de City Swim en Heel Groningen Zwemt zullen nóg meer mensen worden betrokken bij de uiteindelijke opzet van de stichting: zwemmen voor het goede doel!

Geert Kamminga zwemt mee met het team Anker; een smeltkroes van Groningers, Friezen en een enkele tukker. Een debutant en vier echte veteranen die iedere Swim Challenge erbij waren. Geert zet zich graag op verschillende manieren in voor de maatschappij, maar heeft daarbij wel uw hulp nodig. Heeft u hem al gesponsord? Doneer en laat Geert succesvol zwemmen voor het goede doel.

Swim-Challenge-1