dinsdag 11 oktober 2016

Van Hulley op visite bij de Provincie Groningen

Vandaag, 11 oktober, ontving fractievoorzitter Tim Zwertbroek een groep vrouwen die werken bij Van Hulley. De dames hadden er een halve dag voor uitgetrokken om meer te weten te komen over de gemeentelijke en provinciale politiek. Na een rondleiding door het Provinciehuis aan het Martinikerkhof, legde Tim uit hoe de Provinciale Staten werken en wat de werkzaamheden van een Statenlid zijn.

Van Hulley is een bijzonder bedrijf dat gevestigd is in de stad Groningen. Tim Zwertbroek: ‘Van Hulley is een initiatief van Jolijn Creutzberg. Het bedrijf maakt van versleten of oude overhemden onder andere boxershorts. Dit wordt gedaan door vrouwen die graag willen werken, maar nog niet de benodigde papieren hebben voor hun ambities op de arbeidsmarkt. Dat maakt Van Hulley een duurzaam initiatief, maar ook een bedrijf dat maatschappelijk van grote waarde is.’

Werken aan een mooiere toekomst
De vrouwen die werken bij Van Hulley doen bij het bedrijf werkervaring op en volgen een opleiding. Ze gaan anderhalve dag per week naar school om zo hun entreebewijs voor het MBO te halen. Dat brengt hen dichter bij het realiseren van hun dromen. Ze worden hierbij intensief begeleid door de gemeente en Van Hulley.

20161011_122613-1Op uitnodiging van Van Hulley, komt D66 binnenkort ook kijken bij hun atelier, om te zien hoe zij werken.

Kom ook eens kijken
Het provinciehuis wordt vaker bezocht door scholieren, studenten en andere organisaties. Zo zal Tim volgende week de studievereniging Ibn Battuta ontvangen om te praten over vraagstukken over vooral leefbaarheid, ruimtelijke ordening en infrastructuur.

Wil je ook eens het Provinciehuis bekijken of in gesprek gaan met een van de D66 Statenleden, neem dan contact op met fractiemedewerker Esther (e.k.lieveld-veerman@ps-provinciegroningen.nl).