dinsdag 10 januari 2017

Gedeputeerde Gräper – van Koolwijk genomineerd voor VIDM-award

D66-Gedeputeerde Fleur Gräper – van Koolwijk is genomineerd voor de “Vrouw in de Media-award” voor de provincie Groningen. Naast de landelijke Vrouw in de Media Award en de You Go Girl Award zal er dit jaar ook een Vrouw in de Media winnares per provincie zijn. De zichtbaarheid van vrouwelijke rolmodellen is immers ook belangrijk in de regionale media.

Ruim tachtig procent van de mensen in het nieuws is van het mannelijk geslacht, zo blijkt uit de laatste steekproef Global Media Monitoring Project. De organisatoren van de awards willen vrouwen aanmoedigen om zichtbaar in de media te zijn en willen redacties aanmoedigen om vrouwen vaker zichtbaar te maken.

De D66-Statenfractie is enorm trots op de nominatie van Gedeputeerde Gräper – van Koolwijk, die sinds de coalitievorming in 2015 deze functie bekleed. ‘Op onder meer het gebied van verduurzaming van het vervoer, cultuur, sport en ruimtelijke ordening is Fleur veelvuldig in het nieuws. In bijna twee jaar heeft Fleur al veel bereikt. Zo heeft ze onder andere gezorgd voor een ambitieuze fietsstrategie, flinke investeringen in verduurzaming van het openbaar vervoer en een radicaal gewijzigde omgevingsvisie zodat bijvoorbeeld de aanleg van zonneparken eenvoudiger wordt. Een terechte nominatie dus!’ Aldus Fractievoorzitter Tim Zwertboek. ‘Nu hopen dat velen gaan stemmen en dat Fleur de award gaat winnen!’

Tot 22 januari 12.00 uur kan er via VIDM-Award 2016 gestemd worden. Op 26 januari worden de winnaressen bekend gemaakt.