dinsdag 24 januari 2017

Een terugblik én een blik vooruit

Afgelopen vrijdag vond de gezamenlijke D66 Nieuwjaarsbijeenkomst plaats van Stad en Regio. In de watertoren de “Bovenkamer van Groningen”, met een prachtig uitzicht op de skyline van de Stad, kwamen veel D66-leden bij elkaar om te toasten op een succesvol 2017. We blikten even terug op het afgelopen jaar, maar spraken vooral over onze plannen voor de toekomst.

Het jaar, waarin D66 haar 50-jarige jubileum vierde, is voorbij. We kunnen terug kijken op een volle historie met zware beproevingen, maar ook met mooie overwinningen. Ook de Statenfractie kan terugkijken op een verleden met roerige tijden en grote winsten. Momenteel staan we er goed voor met een sterke fractie en een bedreven Gedeputeerde. Onze fractiemedewerker Esther Lieveld-Veerman dook de geschiedenis in en heeft hiervan een overzicht gemaakt op onze website.

De historie in de Groningse Staten zal verder groeien. Hopelijk geld dat ook voor onze webpagina. Mocht jullie daarom nog leuk beeldmateriaal, verhalen of suggesties hebben, neem dan gerust contact op met Esther.

Verkiezingsmarathon
Bij de Nieuwjaarsborrel waren leden en politici, vanuit de hele provincie, aanwezig. Ons kandidaat-Tweede Kamerlid uit het Noorden, Antje Diertens, hield een toespraak, maar ook zittend Tweede Kamerlid Stientje van Veldhoven sprak de menigte toe. Stientje is een fanatiek hardloper en is volop bezig met haar training voor de marathon van Rotterdam. Ze gebruikte haar loopervaring als metafoor voor de komende verkiezingen.

Bij het rennen van een marathon gaat het niet om de eerste tien, de eerste twintig of de eerste dertig kilometer. Het gaat om die laatste kilometers. Die laatste loodjes tot de finish. De komende weken staan in het teken van de Tweede Kamer verkiezingen, die in maart gaan plaatsvinden. En daarvoor geld hetzelfde: alleen de volhouders halen de eindstreep. Daarvoor hebben we elkaars steun nodig. Samen de straat op, samen in gesprek, samen campagne voeren. We hebben een goed D66 verhaal. Die verkiezingsmarathon kunnen we aan!

Aankomende zaterdag blikken we verder vooruit bij het Verkiezingscongres van D66 in Nieuwegein. In de weken daarna begint de campagne echt en gaan we met z’n allen de straat op. Doe je ook mee?