vrijdag 30 juni 2017

Meepraten over OV-hubs groot succes!

De afgelopen weken konden Groningers via de kiesvoorgroningen.nl meepraten over de 32 “hubs” (OV-knooppunten) in de provincie Groningen. Er werd massaal gereageerd met wensen, klachten en ideeën over de busstations. In de commissievergadering Mobiliteit, Economie en Energie (MEE) is er gesproken over deze uitkomsten.

‘Er kwamen honderden reacties binnen van de Groningers. Daarmee kunnen we deze vorm van inspraak een succes noemen.’ Aldus D66-Statenlid Tim Zwertbroek. ‘Inwoners van onze provincie hopen vooral op veilige en beschutte busstations. Daarnaast werden ook de behoefte voor winkels en oplaadpunten voor de OV-chipkaarten genoemd.’

In de commissievergadering betoogde Zwertbroek dat hij het erg belangrijk vindt dat de provincie met de Groningse gemeenten in gesprek gaat om te kijken waar verbeteringen mogelijk zijn. In het verbeteren van de OV-knooppunten worden ook de ideeën van het Praedinius gymnasium meegenomen. Vorig jaar mochten zij op initiatief van gedeputeerde Fleur Gräper – van Koolwijk een bushalte ontwerpen.

De Provincie gaat nadenken over nieuwe onderwerpen waarover Groningers kunnen meepraten. In het filmpje die over de OV-hubs is gemaakt vertellen Statenleden van alle politieke partijen wat ze met de ingekomen wensen willen doen.