dinsdag 11 juli 2017

Fractiedag in Veendam

Afgelopen weekend hield de Statenfractie van D66 samen met Gedeputeerde Gräper – van Koolwijk haar jaarlijkse heidag in het Veendam. We bezochten het Veenkoloniaal museum, maakten plannen voor het nieuwe politieke jaar en namen afscheid van onze stagiair.

We hadden een uitnodiging ontvangen van het Veenkoloniaal museum om langs te komen om kennis te maken met de organisatie en de verschillende tentoonstellingen. Museumdirecteur Hendrik Hachmer leidde ons rond door de 19e  eeuwse zeevaart en langs een aantal tijdelijke exposities. Tot slot nam hij ons ook mee naar de begraafplaats, waar indrukwekkende zeemansgraven te bewonderen waren.

Voorafgaande dit werkbezoek spraken we in het Cultuurcentrum van Beyersteyn over onze ambities en de uitdagingen die ons de komende twee jaar nog staan te wachten. We besloten na een diepgaande discussie tot een definitieve aanpassing van de rolverdeling binnen de fractie.  Verder bespraken we onze samenwerking met de gemeentelijke fracties in de provincie en hoe we ons sterk kunnen blijven maken voor de energietransitie. Daar zal het morgen tijdens de Algemene Beschouwingen ook over gaan.

Tevens namen we afscheid van onze stagiair Luuk. Een klein half jaar was hij onze extra steun binnen de fractie. We zullen hem missen maar realiseren ons ook hoe prettig het is om een paar extra handen te hebben voor alle werkzaamheden. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe stagiair/stagiaire. Ben jij onze nieuwe aanwinst binnen de fractie of ken je iemand die stage bij ons zou willen lopen, neem dan even contact op met onze fractiemedewerker Esther (e.k.lieveld-veerman@ps-provinciegroningen.nl). Binnenkort komt de vacature ook online te staan op deze website.