maandag 24 juli 2017

Vacature: stage bij de Statenfractie

De Statenfractie van D66 in de provincie Groningen biedt een stageplek aan. Heb je altijd al willen weten hoe het er bij D66 in de Provincie Groningen aan toe gaat? Heb je affiniteit met politiek, ben je geïnteresseerd in provinciale vraagstukken en ben je bovenal leergierig en enthousiast: kom dan bij ons stage lopen. Reageer snel!

Gevraagd
Wij zoeken per 4 september 2017 een enthousiaste stagiair (m/v) ter ondersteuning van de Statenfractie van D66 in Groningen. Wil je kennismaken met de processen binnen deze fractie en wat er zoal komt kijken bij de beeldvorming van D66 in de provincie? Dan is dit een mooie stageplek voor jou!

Het gaat om een parttime stage (16 uur per week) gedurende de periode van september 2017 t/m februari 2018. Mogelijk is dit te combineren met een parttime stage bij een andere D66 fractie. De werkzaamheden zijn flexibel in te delen, maar deelname aan de fractievergadering op de maandagavonden is wel vereist.

De stagevergoeding is conform de landelijke vergoeding voor stagiaires van D66. Lidmaatschap van D66 of de Jonge Democraten is een pré, maar niet vereist. Leden van andere politieke partijen en hun jongerenafdelingen zijn uitgesloten van de sollicitatieprocedure vanwege de vaak vertrouwelijke en politiek gevoelige aard van de werkzaamheden.

Taken en verantwoordelijkheden
• Het ondersteunen en organiseren van werkbezoeken en bijeenkomsten.
• Onderzoek doen naar de beeldvorming en zichtbaarheid van de fractie.
• Archivering van nieuws en politieke instrumenten.
• Het ondersteunen in het onderhoud van websites.
• Het in kaart brengen van ambities en successen van de fractie.
• Onderzoek doen naar een specifiek (nader te bepalen) politiek thema.

We staan open voor suggesties voor het uitvoeren van een eigen onderzoek.

Profiel
• Je hebt affiniteit met de Groningse provinciale politiek en D66. (Een lidmaatschap is een pré, maar niet vereist).
• Je bent in staat om zelf met initiatieven en suggesties te komen.
• Je bent in staat om zowel zelfstandig als samen te werken.
• We zoeken iemand die met beide benen op de grond staat.
• Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als verbaal).
• Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau.
• Je bent bereid om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen.
• Je bent in ieder geval beschikbaar op de maandagavond.
• Je bent beschikbaar vanaf begin september 2017 t/m eind februari 2018.

Wat bieden wij?
Een unieke en gezellige stage in een hecht team; een bijzondere werkomgeving in het hart van Groningen en een mooie ervaring achter de schermen. We bieden je een marktconforme stagevergoeding en goede begeleiding om je leerdoelen te halen.

Reageren?
Stuur je reactie inclusief CV en motivatie uiterlijk 27 augustus naar onze fractie-en communicatiemedewerker Esther Lieveld-Veerman: e.k.lieveld-veerman@ps-provinciegroningen.nl. Voor vragen kun je telefonisch of via WhatsApp contact opnemen met Esther (06-17122425). De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 28 augustus.