donderdag 8 februari 2018

D66 groeit door in Groningen

Woensdag 21 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. In de provincie Groningen houden niet alle gemeenten op die dag gemeenteraadsverkiezingen. Dat heeft te maken met de verschillende herindelingen. Zo zijn er in sommige Groningse gemeenten al verkiezingen gehouden en in andere gemeenten zal dit pas in november gaan plaatsvinden.

Op 22 november 2017 hebben de inwoners van Bellingwedde en Vlagtwedde gestemd voor de nieuwe gemeente Westerwolde. Inwoners van Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde hebben die dag gestemd voor de nieuwe gemeente Midden-Groningen. In Westerwolde heeft D66 helaas geen zetels gewonnen. In Midden-Groningen hebben we twee zetels gekregen.

Op woensdag 21 maart is het de beurt aan Loppersum, Appingedam, Delfzijl, Oldambt, Veendam, Pekela en Stadskanaal. In Groningen zijn in er maart van dit jaar minder gemeenteraadsverkiezingen dan vier jaar geleden. Dat is het gevolg van herindelingen op veel plaatsen.

Henri Schijf, fractievoorzitter van D66 in de Provinciale Staten van Groningen: ‘Vier jaar geleden deed D66 in 61 procent van de Groningse gemeenten mee aan de verkiezingen. Dat is nu 86 procent, in zes van de zeven gemeenten. D66 staat voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen, ongeacht zijn of haar achtergrond. We investeren in goed onderwijs, goed klimaat en goede zorg. Ik hoop dus dat er veel Groningers op 21 maart D66 stemmen.’

Landelijke bustour
Omdat de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 een landelijke aangelegenheid is, gaat D66 met de campagne bus heel Nederland door. Op 12 maart komen ze ook langs in Oldambt. Meerijden met de campagne bus is dé manier om D66’ers in het hele land te steunen met hun campagne en bovendien een gezellige ervaring. Op de landelijke website van D66 kun je de verschillende routes vinden en het aanmeldformulier.