woensdag 12 december 2018

Provincie brengt MKB en creatieve ondernemers bij elkaar

Provincie brengt MKB en creatieve ondernemers bij elkaar Om de samenwerking tussen het MKB en de creatieve sector in Groningen te stimuleren gaat de provincie Groningen creatieve vouchers aanbieden.

De vouchers in deze samenwerking moeten creatieve ondernemers uitdagen meer verrassende producten en diensten aan te bieden. Wie wil er nou niet opvallen met een terrasoverkapping die door een designer is vormgegeven? Of met een wachtmuziekje dat gecomponeerd is door een musicus? Of met bedrijfskleding die door een modeontwerper is gecreëerd? Kortom: een creatieve draai geven aan je ondernemerschap. Creativiteit kan echter duur zijn en veel tijd kosten. Daarom heeft de provincie Groningen creatieve vouchers bedacht om het MKB en creatieve ondernemers samen te brengen.

Creatieve vouchers

Met de creatieve vouchers wil de provincie Groningen mkb’ers stimuleren om vaker samen te werken met lokale, artistieke ondernemers. Hiermee wil de provincie de creatieve arbeidsmarkt een impuls geven, zodat er meer vindingrijke en kunstzinnige ontwikkelingen plaats vinden.

De provincie investeert in de creatieve vouchers van Stichting Kunst & Cultuur om het ondernemerschap van de creatieve sector te versterken. De provincie Groningen draagt met de creatieve vouchers maximaal de helft bij aan het te ontwikkelen product, met een maximum van 5.000 euro. De regeling loopt in eerste instantie tot september 2019.

Meer weten?
Kijk voor meer informatie over de vouchers op: www.kunstencultuur.nl/creatievevouchers. Hier kunnen ook aanvragen ingediend worden.