vrijdag 27 november 2020

De Paddepoelsterbrug komt t’rug!

Na veel acties en een flinke lobby heeft Rijkswaterstaat 8,6 miljoen euro beschikbaar gesteld zodat de gemeente Groningen een nieuwe fietsbrug kan bouwen. Deze nieuwe brug moet de Paddepoelsterbrug vervangen die twee jaar geleden is stukgevaren.

Er zijn nog wel zaken op te lossen, aldus Tom Rustebiel, fractievoorzitter van D66 in de gemeente Groningen: ”De nieuwe brug komt op een hoogte van tien meter te liggen, omdat Rijkswaterstaat geen beweegbare brug wil. We zullen ervoor moeten zorgen dat fietsers toch op een comfortabele manier over de brug kunnen fietsen. Daarnaast is nog niet bekend op welke plek de nieuwe brug precies komt te liggen. De route moet natuurlijk wel passen bij de behoefte van de fietsers.”

We zijn blij met deze ontwikkeling. Tot nu toe was het steeds onzeker of en wanneer er een nieuwe Paddepoelsterbrug zou komen. Bewoners en fietsers hebben onophoudelijk actie gevoerd, gesteund door D66 vanuit de gemeente en provincie. Rutger Schonis van de Tweede Kamerfractie van D66 heeft meermaals vragen gesteld en moties ingediend. Daarom weten we nu dat de brug terugkomt.

Bereikbaarheid & mobiliteit

Voor een slim en groen bereikbaar Groningen is een infrastructuur nodig die uitgaat van een evenwichtige balans tussen vervoer via de weg, het spoor, het water en de lucht. Een goede mix, zodat mensen zelf kunnen bepalen hoe ze ergens komen. Het beste vervoermiddel afhankelijk van plaats, tijdstip of omstandigheid. En altijd zo duurzaam mogelijk. Meer lezen over onze opvattingen over bereikbaarheid en mobiliteit? Klik dan hieronder!