woensdag 16 december 2020

Paula Benjamins-van Oudheusden geïnstalleerd als Statenlid

Tijdens de Statenvergadering van woensdag 16 december is Paula Benjamins-van Oudheusden geïnstalleerd als Statenlid voor de D66-fractie in de provincie Groningen. Hiermee volgt zij Geert Kamminga op die vorige maand aankondigde terug te treden als fractievoorzitter en lid van Provinciale Staten.

Met mooie woorden van Commissaris van de Koning René Paas en een evenzo mooie afscheidsspeech nam Geert afscheid als Statenlid. We willen Geert heel erg bedanken voor zijn jarenlange inzet voor D66 en Groningen!

Vertrekkend Statenlid Geert Kamminga tijdens zijn afscheidsspeech

Zijn opvolgster Paula was eerder al Statenlid namens D66 tussen 2011 en 2013. Ook was zij voorzitter van het regiobestuur van D66 in Groningen. Paula: ”Ik ben vereerd dat ik mij weer in de Provinciale Staten mag inzetten voor de inwoners van Groningen.” Op deze pagina is meer te lezen over Paula en haar motivatie en drijfveren. Wij hebben er als fractie alle vertrouwen in dat zij met haar kennis en ervaring veel kan betekenen voor onze provincie en inwoners.

Geert Kamminga en zijn opvolgster Paula Benjamins-van Oudheusden

Het fractievoorzitterschap is na vandaag in handen van Peter Gerrits. Peter is sinds de verkiezingen van 2019 Statenlid namens de D66-fractie. De nieuwe verdeling van portefeuilles is te vinden op de websitepagina’s van de Statenleden.

Wij wensen Paula en Peter veel plezier en succes toe in hun nieuwe functies!

Voor de toekomst

Wij geloven dat de toekomst wordt gemaakt door wie het lef heeft voor te zijn. Vóór de aanpak van klimaatverandering en het terugdringen van de gaswinning. Vóór een leefbare en bereikbare provincie door nieuwe vormen van mobiliteit en investeringen in cultuur en evenementen. Vóór een sterke en groene economie door kansen in de IT- en energiesector te grijpen en de bestaande economie te vergroenen.