vrijdag 12 februari 2021

TK2021: Wonen en werken als basis voor leefbaarheid

Veilig wonen staat op één. We stoppen met de gaswinning en we versterken de woningen totdat elke Groninger in een veilig huis woont. De belangen van de bewoner en van de buurt staan hierbij voorop. Procedures, instanties en deskundigen zijn er voor de Groninger, niet andersom.

Voor de toekomst van de dorpen en de steden vindt D66 nieuwe banen belangrijk. Met nieuw werk, goed onderwijs en goede verbindingen kunnen mensen zich vestigen in de dorpen, en dragen ze bij aan de leefbaarheid. We bouwen méér woningen voor iedereen: ouderen, gezinnen en starters.

Onze dorpen en steden zijn de mooiste van Nederland. We maken ze sterk met werk, goed onderwijs, sportvoorzieningen en cultuur. Met onze energie- en dorpscoöperaties zorgen we samen voor een duurzame toekomst en een sterke sociale samenhang.

Het Noorden blijft aantrekkelijk

Groningen is een fijne provincie voor jongeren om te wonen, leven en werken. In de gehele provincie wonen veel jongeren die er naar school gaan, werken en uitgaan. D66 wil jongeren behouden voor Stad en Ommeland door te investeren in onderwijs, arbeidsmarkt en bereikbaarheid. Meer lezen over onze opvattingen over het behoud van jong talent voor de provincie? Klik dan hieronder!