zaterdag 20 februari 2021

TK2021: Goed onderwijs biedt kansen voor iedere Groninger

Wij zorgen voor onderwijs waardoor iedereen de kans krijgt de beste versie van zichzelf te worden. Goed onderwijs voor iedereen, jong en oud, biedt de mogelijkheid om je talent te kunnen gebruiken in een veranderende wereld.

Kinderen verdienen het beste onderwijs en de beste begeleiding. Ook het vervolgonderwijs is van groot belang in onze provincie. Om alle nieuwe kansen te benutten is nieuwe vakkennis nodig. Onderzoek, zorg- en dienstverlening vragen om goed opgeleide mensen. De industrie en de energiesector kunnen veel banen bieden als we de goede opleidingen kunnen geven.

Bij goed onderwijs hoort kinderopvang, die ouders de kans geeft werk en gezin beter te combineren. Meer salaris, meer vertrouwen en meer ruimte voor de leraar. Studenten, scholieren en werkzoekenden krijgen beter onderwijs en studenten krijgen een nieuwe studiebeurs.

Economie & arbeidsmarkt

De Groningse economie draait op volle toeren en de werkgelegenheid stijgt. Met name IT-bedrijven trekken jonge, hoogopgeleide werknemers aan. Ook sectoren de energie, de bouw, het openbaar bestuur en de zorg- en welzijn hebben vakmensen nodig. Studenten hoeven na het afstuderen niet steeds minder hun heil elders te zoeken voor een baan met perspectief. Meer lezen over onze opvattingen over economie en arbeidsmarkt? Klik dan hieronder!