zaterdag 6 maart 2021

TK2021: Bouwen aan een groene en sterke economie

Wij bouwen aan een groene en sterke economie. De coronacrisis moet een keerpunt zijn in de aanpak van de klimaatcrisis. We gaan de klimaatcrisis zo hard aanpakken dat we er aan verdienen en nieuwe banen creëren. Zo leidt verduurzaming tot economische groei.

Groningen heeft een uitstekende positie om veel nieuwe banen binnen te halen. De Eemshaven vervult een centrale rol als aankomst van stroom en waterstof op zee. Onze industrie, die veel energie nodig heeft, kan daar direct mee aan de slag. We maken een nieuwe banenmotor die zorgt dat Groningers ook in de toekomst werk zullen hebben.

We behouden ons prachtige landschap. We wegen de belangen van landbouw, natuur, industrie en woningbouw zorgvuldig af. We zorgen voor de duurzaamheid en biodiversiteit in onze natuurgebieden, in de landbouw en in steden en dorpen.

Economie & arbeidsmarkt

De Groningse economie draait op volle toeren en de werkgelegenheid stijgt. Met name IT-bedrijven trekken jonge, hoogopgeleide werknemers aan. Ook sectoren de energie, de bouw, het openbaar bestuur en de zorg- en welzijn hebben vakmensen nodig. Studenten hoeven na het afstuderen niet steeds minder hun heil elders te zoeken voor een baan met perspectief. Meer lezen over onze opvattingen over economie en arbeidsmarkt? Klik dan hieronder!