donderdag 18 maart 2021

Fantastisch resultaat voor D66 in Groningen bij Tweede Kamerverkiezingen

De Tweede Kamerverkiezingen zijn voor D66 zeer succesvol verlopen. Met (naar verwachting) 24 zetels wordt het beste resultaat uit 1994 geëvenaard en kunnen we aan de slag met onze plannen voor Nederland.

Grootste in Groningen, in elke gemeente gestegen

In de gemeente Groningen is D66 met bijna 23 procent van de stemmen de grootste partij geworden. In Westerkwartier en Het Hogeland heeft D66 de derde plaats in de wacht gesleept. Daarnaast zijn we in alle Groningse gemeenten gestegen ten opzichte van de eveneens succesvolle verkiezingen vier jaar geleden. Een prachtige prestatie!

‘Dit resultaat geeft ons extra energie’

Onze fractievoorzitter Peter Gerrits is blij met het mooie resultaat dat D66 heeft neergezet: ‘’In Groningen heeft D66 van alle partijen de meeste stemmen behaald. Heel veel dank daarvoor! Dit geeft ons de bevestiging dat onze positieve en duurzame visie op de toekomst van Groningen door heel veel Groningers wordt gedeeld. Het resultaat van de landelijke verkiezingen geeft ons extra energie om aan de uitvoering van onze plannen – zoals de Lelylijn, de Nedersaksenlijn en de energietransitie – te blijven werken.’’ Met de verkiezing van onze Groningse kandidaat Wieke Paulusma hebben we er als provinciale afdeling alle vertrouwen in dat deze plannen in Den Haag de aandacht zullen krijgen die ze verdienen.

Wij willen al onze stemmers in Groningen bedanken voor hun steun en vertrouwen! Daarnaast een speciaal woord van dank aan de vele vrijwilligers, flyeraars en campagnevoerders in Stad en Ommeland. Dat de Groningse campagne dit jaar is uitgeroepen tot de beste D66-campagne van Nederland is te danken aan jullie inzet. Dank jullie wel!

Voor de toekomst

Wij geloven dat de toekomst wordt gemaakt door wie het lef heeft voor te zijn. Vóór de aanpak van klimaatverandering en het terugdringen van de gaswinning. Vóór een leefbare en bereikbare provincie door nieuwe vormen van mobiliteit en investeringen in cultuur en evenementen. Vóór een sterke en groene economie door kansen in de IT- en energiesector te grijpen en de bestaande economie te vergroenen.