Carin Tappel

Statenlid

Groningen

Even voorstellen: Carin Tappel, vanaf 1979 in Stad komen studeren en in ‘Grunn’ blijven plakken. Voel mij hier thuis en houd van de Groningse mentaliteit, cultuur en natuur. Bekommer mij om vergrijzing & krimp, leefbaarheid, fijn en veilig wonen, werkgelegenheid en bereikbaarheid van Stad en Ommeland. Groningers, gevraagd naar de top 3 aan provinciale uitdagingen noemen: aardbevingen, werkgelegenheid en zorg. Groningers staan bekend om bescheidenheid, nuchterheid, bondigheid en vriendelijkheid. Wij zijn trots op onze cultuur, taal, erfgoed en landschap. In de Provinciale Staten heeft D66 de afgelopen 4 jaar veel bereikt. Wij hebben een groen hart en zijn betrokken bij het halen van doelen uit het klimaatakkoord, de energie transitie en de Europese samenwerking. “Kiezen voor de toekomst” betekent energie transitie omzetten in werkgelegenheid en jongeren opleiden in nieuwe technieken en mogelijkheden.

Portefeuille: Fractiesecretaris, cultuur, sport en evenementen, leefbaarheid, wonen, welzijn en zorg, jongerenparticipatie, internationalisering, facilitaire zaken

Meer van Carin Tappel