Jurgen Elshof

Beoogd Statenlid

Groningen

Met mijn kenmerkende enthousiasme zet ik me de komende periode graag in voor Groningen. We leven namelijk de mooiste provincie om te wonen, werken en een bijdrage aan te leveren. Ik heb geluk gehad dat mijn ouders in 1989 het besluit hebben genomen om naar Blijham te verhuizen. Dat heeft ons leven verrijkt en blikveld verruimd. Hoezo stugge Groningers?

Ik zie Groningen als de provincie die met haar diversiteit in het landschap, bedrijven en mensen de toekomst met trots tegemoet kan zien. We kunnen niet achterover leunen en passief afwachten. Er zijn altijd kansen die we met allen moeten signaleren, naar ons toe trekken en verzilveren. Met kennis op het gebied van arbeid en economie zal ik bijdragen en initiatieven om de economie verder te versterken en arbeidsmarkt te stimuleren.

Mijn ideaal is dat Groningen veel minder afhankelijk wordt van Den Haag omdat we met z’n allen onze mooie provincie met stappen vooruit hebben geholpen. Dat we de provincie zodanig hebben versterkt dat wij zelf onze keuzes kunnen maken. Dat vraagt om lef en visie richting de toekomst en dat vind ik terug in de ambitie en het programma dat D66 Provincie Groningen heeft voor de komende jaren.

Ik kies dus voor de toekomst. Een toekomst waarin zoveel mogelijk Groningers voordeel hebben van samenwerking met andere delen van ons land en onze Europese buren. Hoe denkt u daarover?

Privé geniet ik iedere keer weer van Stad en Ommeland: de gezelligheid, cultuur en steeds beter wordende fietsinfrastructuur. Daar mogen we allen trots op zijn en dat moeten we zo goed mogelijk onderhouden en ontwikkelen.

Mocht u nog vragen hebben of meer informatie willen over mij en mijn drijfveren? Ik sta u graag te woord.

Portefeuille: Fractiesecretaris, landbouw, natuur en visserij, milieu en water, bodembeheer en grondbeleid, ondernemerschap en innovatie, toerisme en recreatie, cultuur, sport en evenementen, leefbaarheid, wonen, welzijn en zorg, jongerenparticipatie, internationalisering en facilitaire zaken.

Meer van Jurgen Elshof