Voor de toekomst

Wij denken aan morgen, dus we doen vandaag. Wij werken samen aan een vrije, veelbelovende en duurzame toekomst. vooruitgang gaat niet vanzelf, maar vraagt van ons dat we samen werken om stap voor stap een betere toekomst dichterbij te brengen.

Groningen is een provincie uit duizenden met een bruisende stad en een imponerend ommeland. Maar het is ook een provincie onder druk, door de gevolgen van de gaswinning. Dat vraagt om actie. Samen werken we aan de toekomst van Groningen met veilige, duurzame woningen en genoeg banen. Waar elk kind dezelfde kansen krijgt door het beste onderwijs. En waar iedereen de vrijheid ervaart om zichzelf te zijn. Grenzend aan het mooiste natuurgebied van Nederland: de Waddenzee. Maar die veelbelovende toekomst komt niet vanzelf. Wij geloven dat de toekomst wordt gemaakt door wie het lef heeft voor te zijn.

• Vóór de aanpak van klimaatverandering en het terugdringen van de gaswinning.
  • Vóór een leefbare en bereikbare provincie door nieuwe vormen van mobiliteit en investeringen in cultuur en evenementen.
  • Vóór een sterke en groene economie door kansen in de IT- en energiesector te grijpen en de bestaande economie te vergroenen.

Onze inzet voor de verkiezingen van 20 maart 2019 en de periode daarna vind je hier.

Laatst gewijzigd op 3 april 2019